Decalogul unui copil autist. 1. SUNT UN COPIL


Autismul este o parte din mine.
Voi toți ceilalți sunteți un singur lucru? Sau sunteți ființe cu gânduri, sentimente, preferințe, idei, talente și vise?
Sunteți grași, slabi, miopi sau neîndemanatici? Acestea sunt probabil primele lucruri pe care le observă lumea la voi. Dar, cu siguranță,nu sunteți doar atât, nu-i așa?
Ca adulți, aveți posibilitatea să vă autodefiniți. Dacă vreți să subliniați o anumită caracteristică, o puteți face. Eu, copil fiind, nu am o personalitate încă bine conturată. Nimeni nu știe – încă – eu ce pot face sau ce pot deveni…
Dacă vă gândiți la mine și încercați să îmi găsiți doar o singură trăsătură caracteristică, s-ar putea ca așteptările voastre să fie prea mici.
Iar dacă mi se pare că voi, adulții, nu credeți că POT fi mai mult de atât, răspunsul meu firesc va fi: de ce să încerc?

Leave a Reply

