Decalogul unui copil autist. 3. DIFERENŢA DINTRE „NU VREAU” ŞI „NU POT”


Este de fapt vorba despre diferenţa dintre aleg să nu fac, deci NU VREAU, şi nu sunt capabil să fac un anumit lucru, adica NU POT.
Asta se întâmplă, însă, nu pentru că eu nu ascult intrucţiunile care mi le dai. Nici pentru că eu nu te înţeleg. Dar atunci când tu mă strigi din cealaltă parte a camerei, eu aud: „*&^%$#@, numele meu, apoi #$%^*&^%$&*”. Toate zgomotele din jurul meu interferează cu vorbele tale. Nu le pot deosebi….
Ce ar trebui să faci? Vino la mine, atrage-mi atenţia şi vorbeşte-mi clar şi răspicat: „Pune-ţi cartea în sertar!” sau „Este timpul să mergem la masă!”.
Aşa, îmi comunici ce vrei tu ca eu să fac şi ce urmează să se întâmple. În acel moment, este mult mai uşor pentru mine să te ascult şi să îţi urmez instrucţiunile.

One thought on “Decalogul unui copil autist. 3. DIFERENŢA DINTRE „NU VREAU” ŞI „NU POT”

Leave a Reply

