Decalogul unui copil autist. 6. IMAGINILE MĂ AJUTĂ MAI MULT DECÂT CUVINTELE


Arată-mi cum să fac ceva, în loc să îmi spui: “fă asta!” ori “fă aia!”… Şi fii pregătit să îmi arăţi de mai multe ori! Cu multă răbdare, voi învăţa.

Ajutorul acesta vizual mă întăreşte: mă eliberează de stresul nevoii de a-mi aminti ce urmează, face trecerea uşoară între activităţi şi mă ajută să-mi organizez timpul în aşa fel încât tu să fii mulţumit de mine.
Trebuie să văd ceva, ca să pot învăţa, pentru că simplele cuvinte sunt ca un abur pentru mine: se evaporează într-o secundă, înainte de a avea un înţeles pentru mine.
Nu am aptitudinea de a procesa totul instantaneu. Instrucţiunile şi informaţiile care îmi sunt prezentate vizual, le pot păstra în mintea mea sau chiar în faţa ochilor, atâta timp cât este nevoie şi rămân la fel, chiar dacă plec şi mă întorc la ele mai târziu, oricând vreau eu.
Fără asta, trăiesc mereu cu frustrarea că îmi lipseşte ceva – informaţii şi aşteptări – şi nu pot să fac nimic.

Leave a Reply

