Decalogul unui copil autist: 8. AJUTĂ-MĂ SĂ INTERACŢIONEZ CU CEILALŢI


Interacţiunea socială este o mare problemă pentru mine.

Poate ţi se pare că nu vreau să mă joc cu alţi copii, în parc, dar eu de fapt nu ştiu cum să mă bag în seamă sau cum să intru în jocul lor.
Învaţă-mă cum să mă joc cu ceilalţi! Roagă alţi copii să vină ei la mine, ca să ne jucăm. S-ar putea să îmi placă foarte mult să mă joc cu ei, chiar dacă prima voastră impresie e că prefer să fiu retras.
Mă descurc mai bine dacă îmi propui un joc organizat, cu început şi sfârşit. Cu reguli clare, precise, pe care mi le poţi arăta înainte.
Ajută-mă să înţeleg ce spun ceilalţi, fără cuvinte! Eu nu ştiu să citesc expresiile faciale, limbajul trupului sau sentimentele altora. Învaţă-mă!
Dacă râd de o fetiţă care cade de pe tobogan, n-o fac pentru că mi se pare amuzant, ci pentru că nu ştiu ce ar trebui să spun. Vorbeşte cu mine despre ce a simţit acea fetiţă şi învaţă-mă să o întreb: te doare? eşti bine? Învaţă-mă să îmi pese de cum se simt ceilalţi!

Leave a Reply

